Alla inlägg under augusti 2011

Av Isabelle Dahlberg - 21 augusti 2011 15:07

  Glendalough, Dublin, Irland


Det var ett bra tag sedan jag bloggade och det har hänt en hel del. Min man fick kontraktet men ett år i taget. Ny omförhandling nästa år. Hoppas på att jag har ett arbete då så vi slipper krypa igen. Dottern har kommit in på universitetet och ska börja lärarutbildningen i morgon. Hon är nervös men jag vet att hon kommer klara detta galant. Jag väntar på att få gå genom en undersökning som jag hoppas bli den sista gällande just detta problem jag har för tillfället. Kommer dröja ca en månad.

Min man pratar allt oftare om att flytta utomlands. Han pratar mest om England och sa här om dagen att han vill avsluta sitt liv just där. Vi trivs alla i just England men just nu är det inte världens bästa plats att bo på gällande den ekonomiska situationen. För tillfället kan han inte tänka sig att flytta tillbaka till Irak då det inte är lugnt där just nu och det kommer dröja ett bra tag innan det blir så lugnt att vi kan bo där.

Min man har lovat att vi ska åka till Irland nästa år och jag hoppas att han ser hur fint det är där och att han kan tänka sig att flytta dit. Inte till Dublin för där vill inte jag bo utan lite utanför kanske. Ska ta tag i min lärarutbildning så vi kan förverkliga drömmen att flytta.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards